Bon diumenge!
Fa uns dies us vam proposar que responguéssiu una enquesta, la primera d’aquest curs sobre diferents temes relacionats amb el nostre institut i les famílies. En aquesta ocasió ens vam centrar en el principi de curs (informació, matrícula, reunions informatives, etc) i en l’AMPA (socis i sòcies, activitats extraescolars, comunicació, etc). En aquest enllaç https://drive.google.com/file/d/1vzqA7FmIRqlAbaQoFQbiUn__YNSMi2jx/view?usp=sharing trobareu l’enquesta amb algunes taules de dades amb respostes distribuïdes per grups.
Abans de res, moltes gràcies per la vostra col·laboració. Han estat 307 respostes, que és un volum prou important com per poder tenir informació sobre la vostra opinió i per poder treballar… i millorar!
Algunes dades que ens dóna aquesta enquesta. Primer una més a nivell d’anècdota. Ens dóna la impressió que en alguns casos no coneixem o recordem a quin grup va el nostre fill o filla. A la propera enquesta, ho preguntem?
Les primeres preguntes només eren per a les famílies de 1r però a partir de la pregunta sobre els Documents de matrícula ja ho contestava tothom i com podreu comprovar en la majoria de respostes es considera que ha estat bé la informació dels diferents aspectes d’inici de curs. Al final del document trobareu algunes preguntes analitzades per grups perquè pensàvem que en aquests casos era important.
Aspectes a millorar. La majoria de famílies que han contestat l’enquesta han pogut assistir a la reunió de principi de curs. Un 15% no i sembla que és per l’horari. Serà difícil de canviar, però. Pel que fa a les preguntes sobre el pla d’avaluació i de tutoria, sembla que ho deixem força en mans dels nostres fills o filles. Potser és quan van malament que ens ho mirem?
El programa de faltes és conegut per tothom però en un 40 % només el consultem mensualment. N’hi ha prou?
Pel que fa a l’AMPA, se’ns ha girat feina! Un 22% no sou socis o sòcies. Hem de fer una tasca important de comunicació perquè al marge de l’interès en que les famílies participem del projecte del nostre centre, hi ha arguments econòmics de pes. Descomptes amb els armariets, espai de menjador o extraescolars... Va!!!
I ens queda molta feina de comunicació perquè tothom conegui l’aplicació de l’AMPA i el dominical. Ens ajudeu a fer-ne difusió?
Finalment, les extraescolars...ens pensàvem que ens lliuraríem d’organitzar-les (jeje), perquè cada vegada hi ha menys alumnes. Però ens dieu que us interessen. Així doncs, cal que ens hi posem per veure com les millorem o quines noves activitats podem oferir. Ens ajudeu? Envieu les vostres propostes, comentaris o suggeriments a aquests reptes a la teva veu!
Acabem aquesta enquesta i ja comencem la propera. Si teniu també preguntes per a la propera enquesta, ens les feu saber.
Finalment, 10 famílies no sabíeu que una vegada el mes ens trobem l’equip de l’AMPA. Si teniu ganes de participar, ens ho feu saber al correu mail junta-ampa-1516@googlegroups.com o a la teva veu!
AMPA Comunicació